Rubrik

Tjenare!
Jag har fastnat för bloggandet nu, haha :) Har funderat på några saker:
* Köpa en JW charles owen blå eller svart, vet inte riktigt.
* Åka på ett ridläger i år (ev. nästa år ifall det inte vill sig i sommar)! Det trodde jag faktiskt inte att jag skulle ens ha som tanke detta året, men jag har hittat ett som verkar intressant.
* Köpa en blå racesafe (isåfall blir det definitivt blå JW), dock har jag ju väst så vet inte riktigt vad mina föräldrar tycker om den saken...
* Låna en ponny! :D antingen från ett ridläger efter sommaren, från ridskola över sommaren (ifall jag skulle få låna från ark så skulle jag ta ratina) eller från en privatperson ifall det skulle dyka upp någon som behöver låna ut sin ponny. Vet redan två ställen som jag kan ha den på, så det problemet är lätt löst. Behöver också diskutera lite mer med mina föräldrar om det här,  pappa har godkänt det men tror inte han har pratat med mamma, och det skulle ju vara bra ifall de kunde hjälpa mig lite med både den ekonomiska och praktiska biten ;)
Till de två olika stallen:
Vi kan kalla de stall A och stall B.
stall A:
Fördelar:
* Ligger jättenära, kan snabbt ta mig till stallet
* Stor belyst paddock
* Går även att rida i hagen, den är grymt stor
* Massor av ridvägar
* Ligghall
* Billig stallhyra
* Äppelträd!! :D
Nackdelar:
* Ligger utmed en stor väg
* Inget hästsällskap som det ser ut nu
* Finns ingen hjälp, ingen att dela fodringar och in-utsläpp osv med
* Måste ha ännu en häst som sällskap
* Inget ridsällskap
Stall B:
Fördelar:
* Har tillgång till nästintill FULL service i stallet, MASSOR av hjälp
* 3 hästkompisar
* Rätt mycket ridvägar
* Finns en sjö att bada hästar i
* Flera olika hagar och åkrar att rida på
* Ridkompisar för mig
* har jag med en kompis kan den låna en häst så kan båda rida
* Behöver inte vara i stallet ifall jag skulle bli sjuk eller något
* Belyst paddock
* Känner ägaren till stallet, hon kan ge mig ridtips eller hjälp
* Troligtvis billig stallhyra
Nackdelar:
* Jag tycker det är långt till stallet (typ 20 min med cykel)
* Liten paddock! Går att hoppa 1 eller 2 hinder i den. max.
* Måste åka iväg till ridhus eller ridbana (20-25min) ifall jag vill hoppa eller träna på större yta
* Stallet ligger typ längst upp på ett berg, asjobbigt att cykla ut dit :(
Vilket stall hade ni valt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0