Ridning

Ja, det var då hoppning igår. Jag hade Ratina. Hon var... pigg. som satan xD Ja, innan vi började hoppa, när vi red fram, gick det ganska bra tycker jag :) i traven var hon lite halvseg, sedan började hon se lite spöken på läktaren och fick något ryck och satte av i en bockserie. Men kvar satt jag i alla fall, även ifall jag var 100% säker på att jag skulle åka i backen i den stunden, haha, det var nära! Hon gjorde något sånt 2 gånger, satt kvar andra gånger med. Efter ett tag tog jag ihop henne mer, och det kändes bättre, jag vet faktiskt inte varför jag inte rider lika nogrannt från början? är AAAASNÖJD över galopparbetet, hon brukar bara fjolla runt på dubbla spår lite överallt och tappa formen totalt, asså bli sjuuukt pigg och dragig och jobbig, men nu gick det veeeerkligen bra :D kändes helt asbra :D Sedan började vi hoppa lite, första gången jag hoppade Ratina idag. Det var inte sådär superkontrollerat hela tiden precis... hehe. vi hoppade en kort liten bana på 4 hinder, började med en konstig sväg till 1an, haha. Tyckte inte att banan kände alls bra när jag red, men sedan när jag kollade filmen så tyckte jag inte att det såg alls så illa ut som det kändes. Tror att jag kommer att hoppa henne mera i framtiden, och jag är riktigt sugen på att lista ut hur jag ska kunna rida henne så bra som möjligt ;) Anmälde mig på klubbhoppning med Cardinal, 70 cm igår också. Inte några högre höjder för honom, han är ju trots allt 22 (?) år. Synd, hade han varit yngre hade det varit roligt att kunna hoppa någon 1m bana med honom, för ponnyn kan ju hoppa, det är det inga tvivel om!
banan: (råkade rita dåliga vägar, men jag orkade inte ändra)
Fina Ratina, bilden ger inte henne rättvisa :( <3
* Nej jag vet inte vad min hand gör.
* Ja, jag har tagit bort den svarta saken, någon mjuk sak, insåg hur fult det var xD
Precis innan avsittning.
// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0