Presentation,

Ah, nu kommer det en presentation av mig.

Jag heter Elin Bengtsson. Jag är 14 år, fyller 15 i juli, och går i 8an. Bor i Alvesta med mina två föräldrar och en lillebror. När jag inte är i skolan pluggar jag ganska mycket. Jag sätter ganska stor press på mig själv då jag inte nöjer mig med ett VG. Som det ser ut nu vill jag gå på Strömsholm, och där krävs ganska höga poäng för att komma in, men vem vet, framtiden kan förändras. Inte alls säkert att jag vill gå där om ett år när jag ska välja gymnasie. Förutom plugg rider jag. Rider lektion 3 ggr på 2 veckor (varje måndag och varannan onsdag). Nu har jag även en ponny som jag rider åt mammas jobbarkompis. Hoppade han för första gången igår. Riktigt rolig ponny, massa energi och krut i den gamla mannen. Hahah, man kan verkligen inte tro att han är 19 år.

Jag har ridit på ridskola sen jag va 4 år. Under de åren har jag både varit skötare, delfodervärd, halvfodervärd, delägare, helfodervärd o.s.v. Många av de hästar jag red i början är sålda eller avlivade nu, men den hästen som jag red när jag bestämde mig för att börja finns kvar idag. Tinto heter han, en liten svart shettis. Nu är han 24 år, så efter i sommar kommer han nog få stanna kvar hos Pia(en av ridlärarna). Det var på en barnridning. Jag var 4 år. Kommer till och med ihåg vem det va som ledde mig, men ska inte nämna namnet här på bloggen. Vi var tre stycken som red, två på stora hästar och jag på lilla Tinto. Jag red sist. Det var efter den gången som jag bestämde mig för att börja rida på lektion. Jag började rida sen har det bara fortsatt.

Är det något ni undrar om mig så är det bara att fråga i en kommentar (:

//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0