Presentation #2

Hejhallå! Som ni ser har vi ny header nu, dock ser jag fett j*vla retarded ut på alla bilder, fråga mig inte vad jag gör på ridbilden...? Måste lära mig redigera så jag kan göra en grym header någon gång,  med lite normala bilder på mig också ;) Till det jag tänkte blogga om: Presentation av mig själv.
Ja, jag heter Emma wallenborg är 14 år, fyller 15 i oktober. Rider i nuläget på ridskola i Alvesta, och brukar rida en B-ponny vid namn Gimmo, vi ska se om det snart blir en till häst som jag ska rida ett tag, men nu ska jag inte säga för mycket ingenting är bestämt än! Dock har jag haft ett uppehåll nu över julen och inte ridit Gimmo på ett tag, men ska börja nu till våren igen. Jag fick förfrågan när hans ägare Emma som då var 10 år hade brutit båtbenet. Då hade de precis köpt Gimmo, eller Rubin som han heter i Passet, och behövde hjälp med ridningen. (Jag har ingen aning om hur han fick smeknamnet Gimmo, tycker med att det är riktigt random)
(dålig kvalitet på bilden, kopierad från min egen bdb. har alla mina bilder på min förra dator som jag har lyckats slarva bort?! Skillad människa, jag vet...)
Gimmo är registrerad som svart, men jag tycker att han är mörkbrun. Han är 13 år gammal nu och är en korsning mellan sv. halvblod och shettis. I ridningen är han väldigt känslig och pigg. Jag själv tycker att ha är ganska lättriden, men ägarna har sagt att det inte är många som rider honom bra så jag vet inte... Vi connectar nog rätt bra han och jag, redan från första gången jag red honom gick det bra! I hoppningen hoppar han hus! Han har tagit sig över hagstängslet, och hur högt är det? 140 cm? Ja, han har kapacitet den hästen. Han är grymt pigg och framåt, blir lite het. Gimmo är en rätt typisk ponny, då han ibland bara kan få för sig att fjolla sig och hoppa åt sidan när man galopperar i full fräs i skogen, (inte så lätt att sitta kvar då, sjukligt snabba rörelser) men ibland sköter han sig så ypperligt att man blir lycklig i flera veckor. hm... vad ska jag skriva... jag rider han aldrig med varken spö eller sporrar, utan jag klarar mig utan! ridspö är ju endast till för tillrättavisning, inte bestraffning, det glömmer ni väl inte? kan skriva lite mer info om mig själv i ett annat inlägg, nu blev det ju mest om Gimmo :)        Hejdåå / Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0