Ljungby-Ridning-Horse show

Tjenare!
Kan berätta lite om dagen idag och igår. Igår skulle jag besöka ett ställe som ligger mig vart om hjärtat nämnligen Ljungby (ridklubb) Har varit där på ridläger 4 gånger, så har en drös med minnen därifrån. Jag lyckades jag sova till 11 (!?) och då missade jag bussen som går 11:05, då tänkte jag ge upp först, men efter lång stunds trixande fick jag iaf ihop bussarna. På bussen från växjö till ljungby fick jag betala hel HATAR sånna buschaufförer. 15:00 hoppade jag av i ljungby och då mötte min käre vän lova upp mig. Vi åkte ut till sickinge (Ljungby ridklubb) och då red Lova Highness of Blue Stable, eller Highness som hon kallas, eftersom hennes ägare Linnéa är i Göteborg. Highness hade lite damp, haha, och jag förfrös mig nästan... I stallet snackade vi lite med Linnéas storasyster Hanna, sedan mötte vi henne på affären när vi skulle köpa godis. Jag tror att att jag och lova vann, 1,2 kg ;D Tina frågade mig ifall jag ville hjälpa henne att rida ridskolehästarna också, så det jag idag! Först red jag lille Bandito, det gick inte så jättebra men han jobbade på fint. Efter Bandito red jag Amigo, det gick bättre! Sedan kom pappa och hämtade mig så då hann jag inte rida fler hästar :(
Imorgon taggar jag till Göteborg Horse Show :D Kul att kliva upp kvart i 5 på en lördag... Mamma fixade så jag ska börja rida en till häst till våren! Det är en storhäst som heter Ivanhoe. Han har inga skor på sig. Mycket mer än så vet jag inte xD
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?!
Jag har börjat tycka att Scapa schabrak med en gigantisk 3:a på är snygga, HV Polo schabraken har börjat falla mig i smaken och likaså Pioneer-stövlarna? Jag tyckte det var snyggt när det var en ljusbrun  sadel och svart sadelgjord? Herregud... haha.
Nu hinner jag inte så mycket mer... tror jag inte ;) tagga tagga hs! / Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0