Oden

Hahah, Ellan, blidde du lite avundsjuk för att jag red Oden i söndags maybe? :p
TÄnkte lägga upp lite fler bilder från när jag red han, ska bara skriva lite om hur jag tyckte han va först (:

Oden är som ni vet en nordsvensk. Jag har i hela mitt liv förknippat nordsvenskar som klumpiga, tunga, stela och oridbara. Därför var det extremt kul att hoppa upp på Oden och rida han, för han är motsatsen till min bild om nordsvenskar. Han är jätte mjuk att rida, går i form (till o med med mig som aldrig ridit han innan), han kan allt! RIktigt rolig häst som jag gärna rider fler gånger, (:




Som ni ser har jag ett stort problem med min handställning, jag tar över handen över halsen för att få hästen att böja på nacken. I detta fallet höger hand. Någon som vet bra övningar man kan göra för att bli av med detta?
Sen har jag ett till problem, jag sitter framåt lutad hela tiden. Har jätte svårt att komma tillbaka och sitta rakt. vet ni någon bra grej man kan göra för att bli av med det också?
TACKSAM för alla tips jag kan få (:


Kommentarer
Postat av: Ellan

klart man är avundsjuk xd

han e så himla fin :}

handgrejen: håll en pinne med båda händerna (med tummarna över) och tyglarna då ofc x)

2011-04-16 @ 17:04:06
URL: http://ponnyfilurerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0