fredag 15 april

Ahopp, då var det fredag igen. Skolan gick sådär, hade ett kemi prov och fick reda på reslutatet från fysik provet vi hade förra veckan. Fick VG +++++, typ. fattar fortfarande inte meningen med alla de där +:en. "Ah, du har VG+." VG+, men jag vill ha MVG! :O
Tror ni inte att vi hade prov sista lektionen idag med, ;s det är seriöst pl¨geri att ha prov sista lektionen innan man ska ha påsklov.
Efter skolan cyklade jag hem, fikade bytte om och åkte ut till stallet. Fixade Gambler och sen red jag och mötte Jessica & Oden. Red ner till paddocken och red där en stund. Blev mycke lösgörande för båda hästarna. jag har dock svårt att rida dressyr. För det första har jag just nu en kass sits, för det andra har jag inte lärt mig rida Gambler ordentligt än, för det tredje har jag EXTREMT svårt att komma på saker att gra under ett dressyrpass. Asså jag vet ju att Gambler kan typ allt, öppna/sluta i galopp, framdelsvändning, bakdelsvändning o.s.v o.s.v. men jag har sämst fantasi och kan ALDRIG komma på någon övning att göra eller något överhuvudtaget. Kanske därför de flesta av mina "dressyrpass" varar i ca 15-20 min.... Om jag inte har tränare då som säger till mig hela tiden vad jag ska göra. Kanske ska börja rida för tränare oftare?
Efter vi hade ridit skrittade jag med Jessica tillbaka till stallet där Oden står. Eller ah, nästan hela vägen. Sen red jag tillbaka och fixade iordning Gabbe, mockade 2 boxar, fixade vatten och mat. Sen kom Jessica så hängde med henne upp i hennes lägenhet. Har faktiskt aldrig varit där innan. Blev positivt överraskad, den är riktigt fin!
Nu sitter jag i hennes soffa med hennes dator och skriiver (: När hon är klar ska jag lifta med henne till Alvesta.


Min favortibild sen i söndags när jag fotade Jessica & Oden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0